sobota 10. marca 2012

Recenzia: L.J. Smith - Tajomstvá (Upírske denníky #9)

Anotácia: Fell´s Church sa čím ďalej viac začína podobať na mesto duchov. Meredith odhalí hrozné tajomstvá vo svojej minulosti a Damon sa vyberie do Temného rozmeru, aby sa stal opäť upírom. Nešťastnou náhodou so sebou vezme aj Bonnie, ktorej sa pomocou hviezdnej gule podarí odhaliť veľké tajomstvo kitsune...


*Obsahuje spoilery na predchádzajúci diel.*

Moje dojmy: Úprimne povedané, na túto časť som sa tešila. Fakt tešila. Osmička skončila fakt zaujímavo. Damon - človek... To bude sranda. 
Takže túto časť som otvárala s nádejou, že to bude dobré, už keď to malo taký potenciál.
A nebolo to dobré. 
Ak by som mala zhrnúť dej nejakou tou vetou, tak ani neviem čo by som napísala, lebo som celých tristo strán dej a zápletku hľadala a hľadala, a nenašla. 

Moje zhrnutie: Aj táto časť, tak ako všetky pred ňou začína 10 stranovým zápisom do Eleninho denníčka, kde sa v skratke dozvedáme, čo sa udialo v predošlej časti (áno, už tu som to mala chuť zatvoriť). 
Potom príde scéna, kde sa stretávame so všetkými postavami, ktoré v príbehu nájdeme - aby sme boli v obraze. Tak máme na ďalších dvadsiatich stranách Elenine výčitky svedomia a prekvapivo Elenine výčitky svedomia. A tak nám autorka naservíruje akože nejakú päťstranovú akciu a na rad prichádzajú, bacha, opäť Elenine výčitky svedomia! 
A potom je tam omáčka, omáčka, omáčka, kde hneď po prečítaní zabudnete o čo vlastne išlo. 

Dej: Všetci sa živí a zdraví vracajú z Temného rozmeru, aby zachránili ich rodné mesto. Z Damona je človek, ktorého nikto nechce premeniť opäť na upíra. Je extrémne frustrovaný z Eleny, až mu jedného dňa prepne, otvorí bránu do Temného rozmeru a hybaj ho naspäť. Jediná smola je, že sa naňho doslova zavesila Bonnie. Takže sa do toho temného rozmeru vracajú obaja.

V celej knihe sa striedajú kapitoly, ktoré nám raz opisujú Damonovo a Bonnienine putovanie (prevažne len Damonovo), a potom sledujeme čo všetko sa deje vo Fell´s Church - a že to nie je nič dobré.
Kniha má však aj svetlé momenty, pre mňa boli konkrétne dva, respektíve tri. A to, kapitola kde zisťujeme viac o šialenom ničení Shinichiho a Misao, teda vlastne, prečo ako začo... (Túto problematiku nám nevedomky ozremia Bonnie a o sto strán aj Alaric.) No a potom si moju pozornosť na viac ako 5 strán v kuse udržala Bonnienina smola.
Celkovo kniha je o ničom, ale koniec ma dokázal aspoň nejako zaujať.

Tajomstvá: Na konci predchádzajúceho dielu Shinichi veľmi milo poznamenal, že každý z našej partie záchrancov má nejaké to tajomstvo. A tak nám ich táto kniha pekne všetky odhalí. Nebudete jediní, ak si na konci poviete, že: okej, fajn. V zmysle: super, tak sme zistili kto je čo a vlastne prečo. A?
Proste mňa to nedokázalo nijako zaujať. Autorka to zle podala. Žiadne mysteriózne odhaľovanie a krutá pravda napísaná strhujúcim štýlom, kedy vám padne huba na zem a budete neveriacky krútiť hlavou.
Žiadne také.
Jednoduché predostrenie faktu, pol strany vysvetľovania ako, prečo, kde a kedy. Koniec. Bodka. Vráťme sa späť k nezáživnej zápletke.
Jednoducho celé zle.

Milostná zápletka: Klasika.
Elena chce Stefana. Stefan chce Elenu. Damon chce Elenu. Elena chce Damona (ale to si nikdy neprizná).
V konečnom dôsledku: všetci chcú Elenu. Viete, ona je totiž d-o-k-o-n-a-l-á.
Aspoň sa nás o tom snaží autorka presvedčiť od prvého dielu. Zatiaľ neúspešne.
Kdesi som síce čítala, že do poslednej chvíle nie je jasné, koho si Elena vyberie, atď.
Bullshit.
Je jasné koho si vyberie. Aj keby som na jednej strane bola strašne rada aby to bol pravý opak. TO by bol inýže  zvrat v tejto sérii. Ale pre psychické zdravie dvoch postáv z knihy, a moje, dúfam, že skončí so suchárom Stefanom. :D

Zhrnutie: Po dočítaní som si povedala: aleluja. Som bola fakt šťastná, že som to dočítala, lebo už ma to nebavilo. Tempom desať strán denne už vôbec nie.
Ale aj táto kniha má (prekvapivo) jednu úžasnú vlastnosť.
Je deviata!
Čo znemená, že už iba jeden diel, a zistíme čo to vlastne celé malo byť. (Aspoň v to dúfam.)
Keďže ja som niekedy optimista až snílek, stále si dovolím dúfať, že toto bola len vec typu: chybička se vloudila, a že posledný diel bude niečo úžasné, strhujúce, že všetko ozrejmí, a že zistím, že celé zle to bolo účelovo.
Je to dosť veľká fantasmagoŕia, ale... :D

Takže pre mňa, po úžasnom skončení osmičky, sklamanie. Ďalší diel si prečítam kvôli tomu, že je posledný, a že som neskutočne zvedavá ako toto autorka ukončí.

Bohužiaľ, pre tentokrát, 2 hviezdičky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára