streda 24. apríla 2013

Julie Kagawa - The Eternity Cure

Fakt chcem niečo zmysluplné napísať. Namotať každého jedného človeka (alebo iný živočíšny druh), nech si to prečíta. A ak nečítal jednotku, nech nečaká ani minútu a čím skôr si prečíta obe.
Ale dostať zo mňa v mojom momentálnom stave niečo zmysluplné, bude veľmi veľmi zaujímavé. No pokúsim sa.

Po zhodnotení mojich mentálnych síl, dom dospela k záveru, že písať recenziu na toto čierno-fialové čudo, čo teraz leží predomnou, je úplne nemožné a zbytočné, nakoľko by to recenzia nebola.

Kto čítal jednotku, tak má akú takú predstavu o spisovateľských schopnostiach ženy, ktorá toto tu napísala. Ja osobne som šla do knihy s dosť veľkými očakávaniami a zároveň som sa bála, že budem sklamaná... Nehrozí. Očakávania boli tisícnásobne predčené, a ja zisťujem, že nie som schopná nepoužívať superlatíva, takže strpenie poprosím. :D

Jasne a stručne: prečítajte si to. Allie je skvelé. Racionálne zmýšľajúca hlavná hrdinka, ktorá síce mala slabšie chvíľky, ale o to viac som všetkému verila, čo mi niekedy spôsobilo stavy úplného zúfalstva. Jackal je asi tá najvtipnejšia postava, s ktorou som mala v poslednej dobe tú česť. Odkedy sa v deji objavil, až kým z neho nezmizol, trúsil jednu vtipnú poznámku za druhou, a aj keď som dokonale chápala, prečo sú naňho všetci naštvaný, tak proste do príbehu patril, a darilo sa mu opakovane ma rozosmievať vždy keď sa v knihe mihol.
A chvalabohu, nebola som ukrátená ani o dvoch mojich najväčších miláčikov tejto série. (Neviem posúdiť nakoľko by to bol spoiler, takže hádajte kto to je. Ale pochybujem, že by vám to trvalo dlhšie ako tri sekundy. :D) Čerešničkou bol Sarren a iné mužské postavy. Ach, Sarren - to je nádherná kapitola sama o sebe. Tak dokonalo vykreslený psychopat, to tu už dlho nebolo. Plus - upír a psychopat. No, veľa krvi, veľa zvrátených myšlienok, veľa evil grin-ov. Perfektne napísaná postava, ktorú budete tak nenávidieť, že sa úplne zžijete s Allison a budete mu chcieť ten nožík, čo mu do oka vopchala v jednotke, opakovane vrážať až do mozgu.

Už názov tu splieta niečo o cure. Najprv sa o tom kniha vôbec točiť nebude, no potom začne všetko súvisieť so všetkým a bude to jeden perfektne napísaný príbeh plný akcie na každej strane. Sem-tam okorenený o nejakú sladšiu scénu, a veľmi často okorenený o bohovské dialógy, ktoré svoju skvelosť nadobudli práve vďaka Jackalovi. (Tá kniha by bez neho bola dosť nemastná-neslaná.) A vzhľadom na to, že sa bude riešiť kto/čo/ako/kedy/čím vyrieši taký malý problém, že sa vírus, ktorý zmenil svet na jeho terajšiu podobu, znova rozšíril medzi ľudí, ktorí si vyškriabavajú oči z hlavy, dozvieme sa veľa zaujímavých informácií, že kto/čo/kedy spravil, že sa nejaký smiešny vírus vôbec pred x rokmi tak masívne rozmohol a dosť tak obmedzil život upírov, o ľuďoch nehovoriac.

S použitím opisu, ktorého bolo v knihe neúrekom, by som to povedala asi takto: ohryzené nechty a mozog ktorý mi párkrát vypovedal službu, to bolo ešte nič oproti tomu, ako Julie škaredo vzala moje nervy a srdce, a vytrela s nimi na konci knihy podlahu. Nehovoriac o tom, že pri poslednej vete (poslednom slove, aby som bola presná) si po tom krvavom chaose ešte pekne poskákala (verím, že s nádherným psychopatickým úsmevom na tvári, ktorý zosobňoval vetu: A teraz si počkaj na pokračovanie!)...

Ak ste ešte jednotku nečítali, tak nad tým vážne pouvažujte. Julie píše perfektne a kombinácia upírov a dystópie sa jej nesmierne podarila, nehovoriac o tom, že týmto knihám nechýba absolútne nič. Snáď len otvorený koniec dvojky a nulové informácia o pokračovaní vnímam negatívne. (Veľmi negatívne. Ja potrebujem tretiu časť držať v rukách as soon as possible!) Možno vám kniha nesadne, no ak už za sebou máte jednotku a na dvojku sa tešíte aspoň tak dlho ako ja (tj. rok), sklamaniu sa vyhnete. Je to úplne bohovské od prvej strany až po tú poslednú.

Och, ešte malé upozornenie. Rozčítajte si to buď na víkend, alebo to otvorte až vtedy, keď s istotou viete, že sa nemusíte nič učiť. Táto kniha vám nedovolí sa učiť. Ak ju raz otvoríte, budete ju musieť prečítať na jeden záťah, inak to proste nejde.

Ak ste došli až sem, zháňajte si akékoľvek dostupné prostriedky, staňte sa úspešným majiteľom  knihy a utekajte čítať!

3 komentáre:

  1. Od autorky som čítala zatiaľ len Železného krála, ale aj toto vyzerá dobre 8) 1. diel je Immortal city že? Na tos a chystám už dlho 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prvý diel sa volá The Immortal Rules. :) Určite si to prečítaj, stojí to za to. Jedna z mojich najlepších minuloročných kníh.
      Ja zasa naopak, k prečítaniu tých železných vecí sa už dlho odhodlávam. Raz snáď. :)

      Odstrániť
  2. Jednotku som milovala (čítala som ju nedávno)... dvojka je práve na ceste.:) Len sa po tvojej recenzii bojím, ako sa dožijem trojky.:D

    OdpovedaťOdstrániť