sobota 28. mája 2011

Recenzia: Marja Holecyová - Predurčenie (Mariotovi dediči, #1)

Predurčenie (Mariotovi dediči, #1)Predurčenie by Marja Holecyová

My rating: 5 of 5 stars

:O Toto si myslím. Nechcem nijako podceňovať slovenských autorov, ale priznajme si, v tomto žánri to teda nie je nič moc, preto som z tejto knihy veľmi milo vyvedená z miery. Začala som ju čítať so skutočne malou dušičkou, no už po pár stránkach mi bolo jasné, že v tomto predsa len niečo bude. Niečo veľmi veľmi dobré. A bolo.

Prenesme sa na stredné slovensko, do dedinky Ľubietová. Odtiaľ vlastne pochádza naša Mija (vlastne je z Nitry, ale ktoré rodinné vzťahy sú dokonalé?). Ľubietová a Horná Ves, rodisko Mijiných rodičov, Melánii Ľubietovej a obávaného Mariota Mursu. Netreba snáď ani spomínať, že o tom naša Mija nemala dobrých 14 rokov ani šajnu.

Miji (alebo Mii? :D), mi v niektorých chvíľach bolo nesmierne ľúto. Doslova v okamihu prišla o všetko. Celý jej život bol zrazu fuč, a to 14 ročné dievča nemusí rozdýchať hneď v sekunde. Predstavte si, ste v škole a ani netušíte, že o pár minút sa dozviete, že váš otec vlastne nie je vašim otcom, ale je nejakým podivhôdným čarodejníckym vyvrheľom. Váš starý otec je čudesný starešina a vy máte magicú moc ukrytú v amulete, ktorý pred vami váš otec, celý život ukrýval. Fasa predstava. Pred chvíľou ste riešili len to, ako preboha napíšete monitor a či sa vôbec dostanete na nejakú strednú a odrazu riešite, že váš svet, v ktorom ste žili, je v podstate jedna veľká lož.

V niektorých chvíľach mi Mija liezla na nervy, niekedy by som ju najradšej zabila, inokedy som ju obdivovala... Taká správna hlavná hrdinka. :)

Kniha bola skutočne vydarená. Malo to zápletku (na konci som bola úplne mimo...), dej, nápad a vynikajúce spracovanie. Nebolo to nič také len bodajžebybolo. Páči sa mi svet, ktorý autorka v knihe vytvorila, škriatkovia, vuznošky (:D), jeden obávaný čarodejník a všetko okolo toho. Bolo to ľahko predstaviteľné a to možno aj tým, že sa to odohrávalo na Slovensku, človek si to hneď lepšie predstaví. :D Proste super.

Aj v tejto knihe sa ukázalo, že mám slabosť na záporákov a tak mi bol od začiatku veľmi sympatický Marioto (skutočne sa ma nepýtajte prečo) a Miseag, aj keď v jeho prípade by sa o jeho záporáctve dalo polemizovať.:)

Teším sa, keď si prečítam pokračovanie a toto skutočne môžem hodnotiť len: PALEC HORE. :)

View all my reviews