štvrtok 15. augusta 2013

Recenzia: Meagan Spoonerová - Ptačí zpěv

Vstávajú vám pri slove dystópia vlasy dupkom a máte chuť kričať nech vám už s tými knihami dajú pokoj? V tom prípade ďalej už čítať asi veľmi nemusíte, alebo žeby predsa?

Ptačí zpěv je dystópia... A nie je to dystópia. Pri Meagan Spoonerovej dostáva toto slovíčko nový význam. Vo svojej knihe spojila dva úplne rozdielne prúdy, a tak od tejto knihy dostanete mágiou prešpikovanú dystópiu, z ktorej stránok na vás bude vo veľkom vytekať originalita. No aj keď sa originalita cení, po dočítaní tejto knihy vo mne zostal zvláštny pocit a ja vlastne doteraz neviem, čo si o knihe myslieť.

Jednu vec jej nemožno uprieť - Ptačí zpěv je skutočne knihou, o ktorej môžte povedať, že nič jej podobné ste nečítali. Je to niečo úplne iné a nové. Po celý čas, čo som knihu čítala, som sa nevedela zbaviť pocitu, že keby bol svet Harryho Pottera reálny a niekto v ňom by sa rozhodol, že napíše dystópiu, vyzerala by nejako takto. 

V podstate táto kniha ponúka všetko, čo by ste od nej očakávali, a ešte viac. Má v sebe všetko, čo ja na podobných knihách milujem - nový svet, zlý systém, hlavnú hrdinku, ktorá sa dostane do poriadne veľkého prúseru, pár sexy chlapcov, čo sa okolo nej chvíľu pomotá a tak. Plus tu je mágia, magické bubliny, ilúzie, kúzelná sila, čáry máry... Jej jedinou chybou je, že ma kniha až do nejakých posledných šestdesiatich strán nebavila, čo je u knihy vždy celkom dosť veľké mínus. Áno, čítala sa rýchlo. Áno, bola zaujímavá. Len jej niečo chýbalo - to také, čo nikdy neviete pomenovať, len viete, že to tam nebolo. (Preto tu koktám ako idiot a neviem sa poriadne vyjadriť. :D)

Poznáte knihu Pod vražednou oblohou? Ak vás bavila tá, Ptačí zpěv pre vás bude ako stvorený. Aj keď kniha v mnohom pripomína dielko Veronicy Rossi, vôbec sa nenechajte odradiť, nie je to žiaden kopírák. Linda - čoby hlavná postava - je veľmi dobre zvládnutá hrdinka, ktorá si vaše sympatie získa veľmi jednoducho. Aj keď bude mať dosť starostí sama so sebou, vždy je to len mladé dievča, pre ktoré bude niekedy cesta s jej spoločníkom nad jej sily. Nečakajte žiadne náhle vzplanutia lásky, ani nič podobné, no predsa len sa tam niečo nenápadné mihne.

Ak v tejto knihe niečo za to skutočne stálo, tak to bola posledná tretina. Autorka si asi všetko šetrila na posledné kapitoly, lebo tam vás čaká jedno dych vyrážajúce prekvapenie za druhým, horko-sladká romantika, z ktorej som bola pekne namäkko a poriadne otvorený koniec. Aj keď musím priznať, že zo začiatku ma to veľmi nebavilo, nevedela som čo čakať a prišlo mi to síce originálne, ale zároveň aj dosť priemerné, koniec to zachránil a posunul to o pár priečok vyššie.

Ak máte chuť na niečo podobné knihe Pod vražednou oblohou, ale šmrncnuté mágiou a trafené tým správnym spôsobom, Ptačí zpěv je určite knihou, po ktorej by ste mali siahnuť. Ak ste na tom podobne ako ja a dystópií pre vás nikdy nie je dosť, kniha určite neurazí. No a ak vašu zvedavosť vzbudzuje kombinácia mágie s dystópiou, po knihe sa vo vašich rukách len tak zapráši. Pre mňa to začalo mať tie správne grády až v závere, ktorý som si neskutočne vychutnala, takže tentokrát, pri zažmúrení oboch očí, slabé štyri hviezdičky, inak to je: 


 a pol

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia.

5 komentárov:

  1. Ta obálka je naprosto úžasná! :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa práveže posledné strany nepáčili. Všetko sa tam udialo príliš rýchlo a tie nové postavy, čo tam boli, no.... nejako som si k ním nenašla cestu. Kniha sa zdala podľa mňa väčšine ľudí nudná, lebo tam bolo veľa opisov, ale mne sa veľmi páčilo, ako ten svet pojala a dalo sa vidieť, že to má parádne premyslené.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Takže zase jedna pozitívna recenzia. Včera ma jedna negatívna dosť schladila. Ale prevažujú ie dobré, takže si to prečítam. Súhlasím, že obálka je krásna a ak to bude čo i len trošku podobné ako Obloha, tak sa mám na čo tešiť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja chcem tú knihu už len kvôli obálke :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mě tahle recenze dost nalákala...já zpěv odsouvala s tím, že je to "nějaká další stejná dystopie". Jestli je to nové, jestli to má nápad, tak do toho jdu - i s tím rizikem, že mě to taky nenadchne :)

    OdpovedaťOdstrániť